Tools
Register

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική » Administrator
Τρίτη, 21 Οκτ 2014
Administrator

Administrator

Rachel is based near Berlin and is the Web Editor for Corporate 2. She is the founder of Corporate 2 and enjoys all things internet.

Website URL: http://gavick.com

open source new

Το Ελεύθερο Λογισμικό (ΕΛ) εστιάζει στις ελευθερίες που παρέχονται στο χρήστη μέσω της αδειοδότησης. Το Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΛΑΚ) δίνει έμφαση στο τεχνικό σημείο της διαθεσιμότητας του πηγαίου κώδικα και της δυνατότητας συνεργατικής ανάπτυξης (πηγή: www.elak.gr). Ποια είναι όμως τα πλεονεκτήματα της χρήσης του ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση; H ενότητα αυτή αποβλέπει στην ενημέρωση για τέτοιου είδους λογισμικά που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση…

Διαδραστικός πίνακας

Τρίτη, 27 Σεπτέμβριος 2011 15:56 Published in Διαδραστικός Πίνακας

diadrastikos

 

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν το διαδραστικό πίνακα στη διδασκαλία τους. Στο διαδίκτυο υπάρχουν διαθέσιμα αρκετά παραδείγματα χρήσης του ενώ στη βιβλιογραφία κυριαρχεί ένας σημαντικός αριθμός ερευνών για τους παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματική παιδαγωγική αξιοποίησή του. Στην αυτή την ενότητα, ανακαλύψτε το πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό...

 


Ενδεικτική βιβλιογραφία μελέτης για το Διαδραστικό Πίνακα

Αναστασιάδης, Π., Μικρόπουλος Α., Σοφός, Α. & Φραγκάκη, Μ. (2010). Ο διαδραστικός πίνακας στη σχολική τάξη: Παιδαγωγικές προσεγγίσεις -διδακτικές εφαρμογές. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Διαθέσιμο στο: http://users.sch.gr/geoman22/epimorfosi_B/diadrastikoi- A%20theoritiko%20plaisio.pdf

Αναστασιάδης, Π., Μικρόπουλος, Α., Σοφός, Α. & Φραγκάκη, Μ. (2011). Ο Διαδραστικός Πίνακας στη σχολική τάξη μέσα από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας: Παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Πρακτικά, 2oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου: "Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία", Πάτρα, Απρίλιος 2011. Διαθέσιμο στο: http://www.etpe.gr/files/proceedings/27/1304944738_1-0067.pdf

Βροχαρίδου, Α. & Σωτηράκη, Σ. (2010). Προσέγγιση της Τέχνης με τη βοήθεια Διαδραστικού Πίνακα στο Νηπιαγωγείο. Α. Τζιμογιάννης (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», τόμος ΙΙ, σ. 529-536, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κόρινθος, 23-26 Σεπτεμβρίου 2010. Διαθέσιμο στο: http://www.etpe.gr/files/proceedings/26/1286265528_8.pdf

Κορακάκης, Γ., Παυλάτου, Ε., Μπουντουβής, Α. & Παλυβός, Ι. (2010). Διερευνητική διαδραστική πολυμεσική εφαρμογή για την ενότητα «Χημική Κινητική» Β’ Λυκείου. Α. Τζιμογιάννης (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», τόμος ΙΙ, σ. 383-390, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κόρινθος, 23-26 Σεπτεμβρίου 2010. Διαθέσιμο στο: http://www.etpe.gr/files/proceedings/26/1286265918_21.pdf

Κουτρομάνος, Γ., Νικολοπούλου, Κ. & Καράμηνας Ι. (2010). Εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών στη χρήση διαδραστικού/αλληλεπιδραστικού πίνακα. Επιστήμες της Αγωγής 4, 69-80.

Λάππας, Δ. (2011). Παραγωγή προφορικού λόγου από τα νήπια, μέσα από την αφήγηση ιστοριών, με τη βοήθεια εκπαιδευτικών υλικών και ψηφιακών εικόνων σε Διαδραστικό Πίνακα. Πρακτικά, 2oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου: "Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία", Πάτρα, Απρίλιος 2011. Διαθέσιμο στο: http://www.etpe.gr/files/proceedings/27/1305144714_1-0445.pdf

Νιάρρου, Β. & Γρουσουζάκου, Ε. (2007). Ο διαδραστικός πίνακας στην εκπαίδευση. Στο Ν. Δαπόντες & Ν. Τζιμόπουλος (Επιμ), Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη», (σελ. 682-692), Σύρος 4-6 Μάιος 2007, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.

Ροφούζου, Α. (2011). Ο Διαδραστικός Πίνακας στην αίθουσα διδασκαλίας. Εξάσκηση της Γερμανικής γραμματικής και του συντακτικού. Πρακτικά, 2oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου: "Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία", Πάτρα, Απρίλιος 2011. Διαθέσιμο στο: http://www.etpe.gr/files/proceedings/27/1305149673_2-1181.pdf

Τριανταφυλλίδης, Α. (2008). Ο διαδραστικός πίνακας ως εργαλείο μάθησης: Η εμπειρία από τη χρήση του στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων Θορικού. Το Βήμα των Εκπαιδευτικών. http://11dim-evosm.thess.sch.gr/vima/vima14.htm


Ενδεικτικά σενάρια διδασκαλίας με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα

Αθανασιάδης, Κ. (2011). «Από το άλφα στο ωμέγα» Σενάριο διδασκαλίας σε διαδραστικό πίνακα. Πρακτικά, 2oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου: "Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία", Πάτρα, Απρίλιος 2011. Διαθέσιμο στο: http://www.etpe.gr/files/proceedings/27/1305150437_3-1265.pdf

Δασκαλάκη, Σ. (2011). Η Διδασκαλία της Ποίησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση με χρήση των ΤΠΕ. Πιλοτική Εφαρμογή: Το «Άξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη, Διαδραστικό Λεξικό. Πρακτικά, 2oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου: "Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία", Πάτρα, Απρίλιος 2011. Διαθέσιμο στο: http://www.etpe.gr/files/proceedings/27/1305148394_2-1051.pdf

 

Βίντεο με παραδείγματα επίδειξης εφαρμογών Διαδραστικού Πίνακα (από ιδιωτικές εταιρείες)

http://www.youtube.com/watch?v=zGbRbfeEVQo&;feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=rBkg9S0zYWI&;feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MvYnuEgXsmc&;feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=_uPMZNe1o5s&;feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZcTGYZV9HC8


Λογισμικά τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε Διαδραστικό Πίνακα

Online εκπαιδευτικά λογισμικά Δημοτικού (σημ: δεν χρειάζονται εγκατάσταση) (http://ts.sch.gr/software).

Ελεύθερο λογισμικό και λογισμικό ανοιχτού κώδικα για την εκπαίδευση (Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο: http://opensoft.sch.gr/page.php?file=list.php&;appID=529).

 

(Τελευταία ενημέρωση: 18-4-2013)

Βιογραφικό

Δευτέρα, 19 Σεπτέμβριος 2011 18:30 Published in slideshow

 

Σπουδές:

Με υποτροφίες/χρηματικές ενισχύσεις από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, το A. G. Leventis Foundation, το Ιαπωνικό Ίδρυμα Sasakawa, το πρόγραμμα SOCRATES - ERASMUS της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από τον Principal του Kings College London του Πανεπιστημίου του Λονδίνου υλοποίησα τις ακόλουθες σπουδές:

i. Διδακτορικό Δίπλωμα στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (KingsCollege London, Department of Education and Professional Studies, School of Social Science and Public Policy).

ii. Διδακτορικό Δίπλωμα στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής).

iii. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης «Πληροφορική στην Εκπαίδευση» από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής).

iv. Μεταπτυχιακές σπουδές στην Πληροφορική στην Εκπαίδευση στο Kings College London, του Πανεπιστημίου του Λονδίνου με το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «SOCRATES-ERASMUS» στο πλαίσιο του ανωτέρου μεταπτυχιακού. Εγγραφή, εξάμηνη παρακολούθηση και ολοκλήρωση των ακαδημαϊκών υποχρεώσεων δύο μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών: Postgraduate Certificate Education in Information Technology (P.G.C.E. in I.T.) και M.Sc. Computers in Education.

v. Πτυχίο στις «Επιστήμες της Αγωγής» από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Διδακτική εμπειρία σχετικά με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία:

Αυτοδύναμο διδακτικό έργο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:

1. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών:

  • Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Διδασκαλία των μαθημάτων "Εφαρμογές Η/Υ στην Εκπαίδευση", "Χρήση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού" και "Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού".
  • Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Αυτοδύναμη διδασκαλία (ως εντεταλμένος λέκτορας με βάσει το Π.Δ. 407/80) των προπτυχιακών μαθημάτων «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση», «Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού» και «Δημιουργικές εφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση».

2. Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας

  • Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Διδασκαλία των μαθημάτων "Ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ψηφιακές βιβλιοθήκες" στη κατεύθυνση "Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων.

3. Τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος & Νέων Τεχνολογιών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

  • Αυτοδύναμη διδασκαλία (ως εντεταλμένος λέκτορας με βάσει το Π.Δ. 407/80) των μαθημάτων «Διδακτική της Πληροφορικής», «Ψηφιακή επεξεργασία περιεχομένου Ι» και «Εκπαιδευτικό λογισμικό με εφαρμογές στον Πολιτισμό».

4. Μαθηματικό Τμήμα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

  • Αυτοδύναμη διδασκαλία (ως εντεταλμένος λέκτορας με βάσει το Π.Δ. 407/80) του μαθήματος «Χρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση».

5. Μαράσλειο Διδασκαλείο, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

  • Διδασκαλία των μαθημάτων «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση» και «Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού».

6. Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και την Οικονομία, ΤΕΙ Μεσολογγίου.

  • Αυτοδύναμη διδασκαλία (ως επιστημονικός συνεργάτης με πλήρη προσόντα) των μαθημάτων «Διδακτική της Πληροφορικής» και «Πληροφορική και Κοινωνία».

7. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

  • Διδασκαλία των μαθημάτων «Πληροφορική στην Εκπαίδευση» και «Μεθοδολογία επιστημονικής έρευνας με στοιχεία περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής» (με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS v. 12) στο πρόγραμμα «Επαγγελματική και Ακαδημαϊκή Αναβάθμιση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» (εξομοίωση).

Επικουρικό έργο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:

i. Διδασκαλία του μαθήματος «Πληροφορική στην Εκπαίδευση» ως εργαστηριακός συνεργάτης με σύμβαση έργου σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Επαγγελματική και Ακαδημαϊκή Αναβάθμιση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης”, που υλοποιήθηκε από το Π.Τ.Δ.Ε. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Αθήνα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και Καλαμάτα.

ii. Εργαστηριακή διδασκαλία, ως ωρομίσθιος μεταπτυχιακός φοιτητής, του μαθήματος «Πληροφορική και εκπαίδευση» σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Π.Τ.Δ.Ε. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (από το 1994 έως το 1999).

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και ενηλίκων:

Διδασκαλία μαθημάτων σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση σε διάφορα σεμινάρια αλλά  και στα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ) Πειραιά, Ηλιούπολης, Κηφισιάς, Περιστερίου, Πατρών και Φιλοθέης.

Δημοσιεύσεις:

Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων κυρίως για την ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας για διοικητικούς και διδακτικούς σκοπούς στα σχολεία, το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικών λογισμικών αλλά και σε άλλα εκπαιδευτικά

θέματα.

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις:

-  Zisimopoulos, D., Sifagos, J. & Koutromanos G. (2011). Evaluation of an instructional package using video prompting and constant time delay procedure to teach an Internet search basic skill to students with intelectual disabilities. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 46(2), 238-250.

- Koufou, A., Koutromanos, G., Ergazaki, M., Komis, V. & Zogza, V. (2010). Computer-based concept mapping in the learning provess: an instructional and assessment tool for designing and concretizing an innovative course. X-RAY @ εκπαίδευση, 3, 15-24.

- Mouzakis, C., Koutromanos, G. & Zakopoulow, V. (2010). Information and Communication Technologies Uses and Computer Attitudes of Greek Primary Pre-service Teachers. In Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, hypermedia and Telecommunications 2010 (pp. 338-344). Chesapeake, VA: AACE.

 

- Koutromanos, G. and Zisimopoulos, D. (2009). Digital games-based learning material for mild intellectual disability students: Factors influencing teachers to use it in their teaching. In L. Gomez Chova, D. Marti Belenguer, and I. Candel Terres (ed.), Proceedings of International, Education and Development Conference, 9-11 March 2009, Valencia, Spain, pp. 3476-3483.

- Koutromanos, G. (2009). The examination and prediction of university students' decisions to acquire access to Broadband Internet for personal and educational purposes. In A. Lionarakis (Ed.), 5th International Conference in Open and Distance Learning "Open and Distance Learning for International Cooperation and Educational Development", 27-29 November 2009, Athens, Greece (pp. 84-96).

- Koufou, A., Tsolis, D., and Koutromanos G. (2009). Using computer-based concept mapping as an instructional and assessment tool in a collaborative learning environment. In L. Gomez Chova, D. Marti Belenguer, and I. Candel Terres (ed.), Proceedings of International, Education and Development Conference, 9-11 March 2009, Valencia, Spain, pp. 2278-2286.

- Lazarinis, F., Koutromanos, G., Green, S. and Pearson, E. (2009). Utilizing a multicriteria adaptive multimedia tool in formative assessments. In L. Gomez Chova, D. Marti Belenguer, and I. Candel Terres (ed.), Proceedings of International, Education and Development Conference, 9-11 March 2009, Valencia, Spain, pp. 1522-1528.

- Koutromanos, G. and Papaioannou, I. (2008). The Use of ICT in the Teaching of Greek Language: Prospective Teachers’ Intention, Attitude, Subjective Norm and Perceived Behavioural Control. In Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2008 (pp. 1671-1676). Chesapeake, VA: AACE.

- Koutromanos, G. (2006). Head teachers’ intention and behaviour to support the uptake of ICT in their schools: an application of the Theory of Reasoned Action and the Theory of Planned Behaviour. Journal of Science Education, 7(2), 26-28.

- Cox, M. and Koutromanos, G. (2004). Using the Theories of Reasoned Action and Planned Behaviour to explain primary teachers’ intentions to use ICT and their actual use in practice. In Richard, Bennet (ed) Proceedings of the Information Technology in Teacher Education Annual Conference, p. 20, University College Chester, 5-7 July.

- Κουτρομάνος, Γ., Νικολοπούλου, Κ. & Καράμηνας, Ι. (2010). Εκπαίδευση Μελλοντικών Εκπαιδευτικών στη Χρήση Διαδραστικού/Αλληλεπιδραστικού Πίνακα. Επιστήμες της Αγωγής, 4, 69-80.

-Νικολοπούλου, Κ. & Κουτρομάνος, Γ. (2009). Ψηφιακά παιχνίδια: Βασικά χαρακτηριστικά και διερεύνηση επιδράσεων χρήσης σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αστρολάβος, 11, 55-72.

- Κουτρομάνος, Γ. (2008). Παράγοντες που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν τις ΤΠΕ στη διδασκαλία τους. Στο Αγγελή Χ., Βαλανίδης Ν. (επιμ.) Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση», Πανεπιστήμιο Κύπρου, Κύπρος, Σεπτέμβριος 2008, τόμος Β’ σελ. 439-446.

- Κουτρομάνος Γ. και Νικολοπούλου, Κ. (2009). Εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια: Τι πιστεύουν οι φοιτητές για τη χρήση τους στη μαθησιακή διαδικασία. Π. Πολίτης (επιμ.). Πρακτικά 1ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου "Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία", Πανεπιστήμιο Βόλου, Απρίλιος 2009, 285-291.

Συμμετοχή σε προγράμματα:

1. Επιμορφωτής στο Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2011).

2. Επιμορφωτής στο πρόγραμμα «ΕΠΙΝΟΗΣΗ-Εκπαιδευτικό Υλικό για την Ήπια Νοητική Καθυστέρηση βασισμένο σε Ψηφιακά Παιχνίδια». Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2008). Επιστημονικός υπεύθυνος: καθηγητής Μεϊμάρης Μιχάλης.

3. Επιμορφωτής στο «Πρόγραμμα ειδικής αγωγής». Εργαστήριο Πειραματικής Παιδαγωγικής, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2007).

4. Διδασκαλία στο πρόγραμμα «Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική Αναβάθμιση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης». Π.Τ.Δ.Ε., Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1997-2005). Επιστημονικός υπεύθυνος: καθηγητής Εξαρχάκος Θεόδωρος.

5. Συμμετοχή στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος «Δημιουργία ηλεκτρονικής τράπεζας εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης» (ΚΠΣ/ΕΠΕΑΕΚ, Έργο 3 Ενέργειας 1.1.Ε.). Π.Τ.Δ.Ε., Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1999-2000). Επιστημονικός υπεύθυνος: καθηγητής Ράπτης Αριστοτέλης.

6. Συμμετοχή στο πρόγραμμα «Οδύσσεια» - Υποπρόγραμμα: «Το Νησί των Φαιάκων». Πιλοτική εφαρμογή της αξιοποίησης των Ν.Τ. στην εκπαίδευση σε 14 σχολεία της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα. Συμμετείχαν Π.Τ.Δ.Ε. Κρήτης, Θεσσαλίας, Ε.Μ. Πολυτεχνείο και Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη (1997-1999). Επιστημονικός υπεύθυνος: καθηγητής Ράπτης Αριστοτέλης.Στο πρόγραμμα αυτό σχεδίασα, ανέπτυξη και αξιολόγησα το εκπαιδευτικό λογισμικό κυκλοφοριακής αγωγής "Το Άρμα του Ήλιου". Σκοπός αυτού του λογισμικού είναι η δημιουργία ενός μαθησιακού πλαισίου που ευνοεί την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και την ανάπτυξη ποικίλων δομητιστικών δραστηριοτήτων και σχεδίων εργασίας με βάση το πραγματικό οδικό περιβάλλον των μαθητών και με απώτερο στόχο τον εμπλουτισμό των γνώσεών τους για τους κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τη διαμόρφωση θετικών στάσεων για την οδική τους ασφάλεια και την υιοθέτηση εκ μέρους τους ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς ως οδηγοί ποδηλάτων, επιβάτες οχημάτων και πεζοί. Το λογισμικό απευθύνεται κυρίως σε μαθητές ηλικίας 7 έως 12 ετών που κατοικούν σε περιοχές αστικών και ημιαστικών κέντρων. Αποτελείται από τέσσερις βασικές ενότητες στις οποίες οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα ενασχόλησης με την κυκλοφοριακή αγωγή διαμέσου πολλαπλών μέσων (κειμένων, ήχων, κίνησης, γραφημάτων, βίντεο, φωτογραφιών) και ποικίλων εποικοδομιστικών δραστηριοτήτων για μια ολόκληρη σχολική χρονιά. Επιπρόσθετα, το λογισμικό για να ενισχύσει το ρόλο του δασκάλου και τις εργασίες των μαθητών παρέχει ένα πλούσιο υλικό υποστήριξης (όπως φωτογραφικό υλικό, στατιστικά στοιχεία, βιβλιογραφία κ.ά.).

7. «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης». Π.Τ.Δ.Ε., Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1996-1998). Επιστημονικός υπεύθυνος: καθηγητής Καλκάνης Γεώργιος.

8. Συντονιστής και επιστημονικός υπεύθυνος υλοποίησης πιλοτικού ευρωπαϊκού προγράμματος αγωγής υγείας (Αριθμός Σύμβασης: 5203/38Α/2006) που υλοποιήθηκε σε 6 δημοτικά σχολεία και αξιοποίησε τη χρήση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία. Υποέργο “Πιλοτικά Προγράμματα Σχολείων (Δημοτικά, Γυμνάσια, Ενιαία Λύκεια, ΤΕΕ)” που υλοποίησε το ΥΠ.Ε.Π.Θ. στα πλαίσια του ΕΠΕΑΚ ΙΙ σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας (2006-2007).

 

Μέλος επιστημονικών  σωματείων:

Μέλος της Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), της Association of Information Technology for Teacher Education του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ), της Ελληνικής Ένωσης για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (e-ΔΙΚΤΥΟ-ΤΠΕΕ), της της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας (ΠΕΕ) και έκτακτο μέλος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ).

Επιστημονικά  ενδιαφέροντα:

  • Η εισαγωγή και η ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη διδασκαλία και τη μάθηση.
  • Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού.
  • Ελεύθερο Λογισμικό και Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα.

  • Διδακτική της πληροφορικής.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών.
  • Διαδικτυακή εκπαίδευση από Απόσταση.
  • Ρομποτική στην εκπαίδευση.
  • Ενσωμάτωση των ψηφιακών παιχνιδιών στη μαθησιακή διαδικασία.
  • Η χρήση των συσκευών κινητής τεχνολογίας στην εκπαίδευση.

 

Σελίδα 1 από 2